Gondoltam, jobb, ha most nem a nyers hozzávalókkal indítom a dolgot, hanem a már kész étellel... mármint a képek szempontjából.
No, de szóval a rakottkrumpli elkészítéséhez az alábbi dolgok szükségesek: nyilván kell hozzá néhány krumpli. No nem annyi, amennyit én fogtam; ekkora krumplikból elég öt darab is. Aztán kell öt tojás (ebből majd csak négyet fogunk megfőzni), úgy 20 dkg. házikolbász. Én lecsókolbásszal csináltam, mert az olcsóbb, de annak se íze, se... talán bűze az van... Kelleni fog még fél evőkanál olaj, egy tejföl, 2-3 fej vöröshagyma, só, bors és az edény, amiben elkészítjük az ételt. Extraként szalonnát is tehetünk bele. Én tettem...
Szóval első lépésként azt javaslom, hogy tegyük fel főni a négy tojást (tehát marad még egy nyers) és a hámozatlan krumplit. Jó, ha van erre két lábosunk, mert akkor egyszerre tudnak főni. Alapból engedhetünk meleg vizet, aztán bele a tojást az egyik lábosba a krumplit a másikba, fedőt rájuk és mondjuk közepes lángon - mert az olyan jó középútnak tűnik - elkezdjük főzni a dolgokat.
Eközben elkezdhetjük felvágni a kolbászt a megpucolt hagymákat és a szalonnát.
Ha mindent jól csináltunk, akkor a forrástól száítva tíz percen belül megfő a tojás. Van egyébként egy jó kis módszer arra, hogy megnézzük megfőtt -e a tojás anélkül, hogy feltörnénk: hűcsük le az egyik tojást hidegvízzel, majd fogjuk meg a csúcsos felénél fogva és pörgessük meg. Ha nem fordul egyből a lapos oldalára, hanem pörög egy picit, a tojás megfőtt. Ennek fizikai okai vannak; egyszer talán erről is mesélek, de most inkább öntsük le a melegvizet a tojásokról, öntsünk a helyére hideget, majd törjük föl és hámozzuk meg őket.
Nekem sajnos tojásvágóm nem volt, így kénytelen voltam késsel felvágni, de ha jó éles az ember kése és megfőtt a tojás, nem lehet probléma. Nekem sajnos csak utóbbi jött be...
 

Idővel (mondjuk fél óra forrás után) megfő a krumpli is. Erre is öntsünk aztán hideg vizet. Néhány percig hagyjuk hűlni, aztán hámozzuk meg a krumplit is és azt is szeljük fel.
Ezek után jön az edény beolajozása, hogy ne ragadjon a széléhez a kaja. Én igen kreatív módszert alkalmaztam erre - végigkísértem az edény falán az olajat. Javaslom, hogy ujjunkkal simán csak kenjük el a fazék alján és a oldalán a fél evőkanálnyi olajat.
Ha ezzel megvagyunk, elkezdhetjük végre a lábosba pakolni a cuccot. Krumplival kezdünk, azt sózzuk és borsozzuk. Erre jön a kolbász, a hagyma, a tojás és egy sor szalonna. Ezt a műveletet addig ismételgetjük (tehát most a szalonnára megint krumpli jön), amíg a fazék tele nem lesz.
Ezek után a következő fura dolgot fogjuk művelni: Feltörjük a megmaradt nyers tojásunkat (ugye senki sem főzte ezt meg?!), beletesszük egy ibrikbe, felverjük picit, majd ráöntünk egy tejfölt. Nem mondom, hogy szép látvány fogadja ilyenkor az embert, de mi csak kavarjuk tovább a cuccot. Bármilyen hihetetlen, egyszercsak nem látszik már a tojás; fehér lesz az egész cucc és akkor ezzel leönthetjük a lábosba pakolt ételt. Esetleg még néhány felvágott szalonnadarabbal díszíthetjük is és már mehet is a szütőbe.
Most már csak arra kellett rájönni, hogy is kell begyújtani a Komfort-BS típusú gáztűzhelyet... nehezen ment, de végül egy kicsinyke robbanással a tűzhely megadta magát és megfelelően funkcionált. A lényeg, hogy nem szabad megijedni! :)
Az előmelegített sütőben közepes lángon (jobb a barátság) nagyjából háromnegyed óráig hagytam (javaslom azért a negyed óránként ellenőrzést mindenkinek!). Úgy határoztam, hogy akkor készül el, amikor a tetején a díszítésnek szánt szalonna megpirul valamennyire. Szóval ennyi lenne a rakott krumpli és már lehet is tálalni; négyen jóllaknak belőle. Ajánlom valami savanyúsággal.

Rakott krumpli
3/4 kg krumpli120 Ft
5 db tojás120 Ft
~20 dkg kolbász~300 Ft
~20 dkg szalonna~250 Ft
1 db tejföl90 Ft
0,5 evőkanál étolaj1 Ft
3 db hagyma100 Ft

Összesen: 981 Ft (a szalonnával lehet spórolni, viszont a kolbásszal ne spóroljon senki, mert a lecsókolbásznak nem elég intenzív az íze!)

Szerző: Albiszakács  2009.08.12. 17:12 1 komment

Címkék: krumpli rakott rakottkrumpli 1000ft 2óra tojásfőzés élménysütő

A bejegyzés trackback címe:

https://albiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr661305455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picimissy 2009.08.16. 18:14:39

mi teszünk bele jó főzőkolbászt:) és 2x rétegezzük, úgy szaftosabb, nyámi!
süti beállítások módosítása